zondag 13 november 2011

Groei

Deze foto hebben we gekozen omdat ik hier wel een hondje lijk uit een tekenfilm of een stripverhaal (12-11-2011)



Tegenwoordig zegt de mevrouw vaker tegen me: 'Hou daar nou eens mee op, daar ben je te groot voor'.
Ik ben het daar niet mee eens. Nog steeds hang ik graag in de gordijnen, trek ik reepjes van het behang, probeer ik regelmatig uit of ik het nog steeds kan op de bank zitten, al mag dat allemaal niet. Alleen met bijten hou ik een beetje rekening met ze. Dat is een stuk afgenomen. Bovendien als ik weer eens 'toesla' en de mevrouw 4x 'nee' heeft gezegd dan bevriest ze lijkt het wel. Ze keert zich van me af en staat stokstijf stil. En eerlijk gezegd is er dan niks meer aan en druip ik af en begin braaf te knauwen aan mijn bot.
De meneer en de mevrouw vinden de leeftijd die ik nu heb (bijna 4 maanden) leuker dan toen ik nog een hummeltje was. Ik was toen heel aandoenlijk zeggen ze, maar nu ben je 'iemand'. Je karakter komt meer naar voren, je begrijpt de dingen beter. Dat van dat beter begrijpen is misschien wel waar maar soms heb ik die vreselijke drang om de dingen helemaal niet te willen begrijpen en er dwars tegen in te gaan.
Ik ben nog steeds bang voor vrachtwagens maar niet meer voor lege blikjes die over de straat rollen.
En ik heb iets ontdekt de afgelopen week, de meneer en de mevrouw zeggen dat ik 'waaks' begin te worden. Van de week in de keuken hoorde ik iets en waar ik het vandaan haalde weet ik niet maar ik begon tegen dat geluid te grommen. De mevrouw keek uit het raam maar zag niks, al deed ze wel de keukendeur op het slot zag ik. Ook sloeg ik aan toen 's avonds voor mij onverwacht de bel ging. Nou dat vonden ze wel wat de meneer en de mevrouw. Ook vanmorgen weer, in de tuin zette ik het op een grommen toen aan de overkant een rolluik naar beneden ging. Ik zat te trillen, van de adrenaline denkt de mevrouw want als ik bang ben schiet ik tussen haar benen of ren het huis in. Ze vond die actie een beetje onzinnig zei ze, omdat ik dat luik al tientallen keren naar boven en naar beneden heb horen gaan. Misschien hebben ze wel gelijk, ik groei! Ik ben ook mijn tanden aan het wisselen.
Hieronder een overzichtje.

11-09-2011

11-09-2011

12-09-2011

22-09-2011

22-09-2011

27-09-2011

08-10-2011

08-10-2011

16-10-2011

Bjork 3 maanden, 16-10-2011

3 maanden, 16-10-2011

3 maanden, 16-10-2011

23-10-2011

05-11-2011

06-11-2011
En o, ja, dat wil ik eigenlijk nog wel even kwijt. Ik vind het ongelooflijk hoeveel mensen naar mijn blog kijken. Al meteen vanaf het begin. We zijn er eigenlijk mee begonnen voor vrienden en familie die verder weg wonen en foto's van me wilden zien. Maar er kijken mensen uit Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, UK, USA, Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Rusland en Polen. Mensen uit landen waar wij Tollers voorkomen. De meneer en de mevrouw en ik hadden dat niet verwacht en vinden dat bijzonder. Dus deze keer, vanuit een mistig dorp aan de rivier een groet aan mijn 'volgers'! Lekker hé, herfst!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Bjork,
    Hier ben ik weer! Ik vind het zo leuk om over jouw 'vorderingen' te horen. Mijn mevrouw zegt dat je wel erg op mij lijkt, alleen ben je een klein beetje witter aan je pootjes en op je snuitje. Ik ben de laatste tijd ook heel erg 'waaks': ik blaf en grom als iets me niet aanstaat. Mijn mevrouw moet altijd lachen als ik verwoede pogingen doe om aan mensen aan de deur te laten zien hoe stoer ik ben. Wat die anderen niet weten is dat ik eigenlijk een bangerd ben, ook ik kruip graag weg tussen de benen van mijn baasjes, als ik iets onverwachts hoor of zie. Ik ga ondertussen ook naar de puppyles en probeer daar heel erg mijn best te doen. (dan krijg ik lekker veel snoepjes, als ik mijn best doe!!!)
    Ik wens je nog veel succes met het groeien en het verkennen van de grote wijde wereld!
    Ik stuur je heel veel likjes en een flinke poot vanuit het mistige, frisse België en ik wacht al vol ongeduld op het volgende verhaal.
    Vanwege je zus, Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tika, Leuk weer van je te horen! Als ik het zo lees dan lopen we wat betreft het 'waaks'zijn aardig gelijk op! Vind jij het ook zo leuk op puppyles, naast al het lekkers dat je krijgt... Grappig dat jij dat ook hebt, soms ben ik zo stoer als wat en op andere momenten... Tja, het is niet anders. Maar je hebt gelijk, de wereld is groot en alles is nieuw en als ik het zo lees doen we het allebei aardig goed. Ik wens je een fijne avond en heel graag tot de volgende keer! Een lekkere knuffel van Bjork, je broer

    BeantwoordenVerwijderen