maandag 10 oktober 2011

Thuiskomen

6 september 2011
18 graden, wisselend bewolkt, veel wind (5-6)

Het pad is lang en kronkelig en dan sta ik voor een diep donkergroene voordeur.
De deur gaat open en ik stap mijn nieuwe leven binnen.

Maar laat ik me eerst even voorstellen: mijn naam is Bjork. Ik ben een toller. Of voluit gezegd een Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Zeven weken en drie dagen oud ben ik.
Mijn stamboomnaam is: Alliance de la Vie Story from Sweden. Ik vind het een hele mooie naam. De stamboomnaam is samengesteld uit de naam van de kennel waar ik vandaan kom (Alliance de la Vie) en dat Zweden heeft te maken met het feit dat mijn vader daar geboren is.
Dat ik van verhalen vertellen hou zagen ze blijkbaar in mijn ogen.

De naam van mijn vader is: Digby Tollers Big Pine (Denver)
De naam van mijn moeder is: Alliance Yahzi from the Tollercove (Nola)



Mijn moeder Nola en ik. 
(foto: A.Nuijten-Vink)













Ik ben geboren op 16 juli 2011 in Roosendaal.
Behalve mijzelf bestond ons nest uit nog twee reutjes en drie teefjes. Vanaf dag 1 droeg ik een oranje bandje.




 
(bovenste foto: mijn broertjes en ik. onderste foto: mijn zusjes.
foto's: A. Nuijten-Vink)

De meneer en mevrouw waar ik ben komen wonen hebben voor mijn naam gekozen omdat mijn vader, zoals gezegd, uit Zweden komt. Zo kwamen ze op een Scandinavische naam. De betekenis van Bjork is ‘kleine beer’ en daar lijk ik ook wel een beetje op.

De rit naar mijn nieuwe thuis duurde ruim 1,5 uur. Gelukkig ben ik niet wagenziek geworden.
Toen ik over de drempel mijn nieuwe leven tegemoet stapte zag ik mijn bench al klaar staan. Ik heb het huis een beetje verkend, geplast en gepoept en toen ben ik in slaap gesukkeld.
Twee uur later maakte ik al kennis met de dierenarts. Mijn linkeroog zat helemaal dicht. De meneer dacht dat ik me gestoten had, de mevrouw dacht aan een insectenbeet. Waarschijnlijk was het het laatste. Bij de dierenarts heb ik een injectie tegen de zwelling gekregen. Ze waren daar erg aardig, ik kreeg een bijzonder lekker brokje.
In de loop van de avond ging mijn oog weer open. Het was een lange dag. We zijn op tijd naar bed gegaan.





5 opmerkingen:

  1. Sisi en Annemiek12 oktober 2011 om 15:32

    Natuurlijk worden wij hier vaste bezoekers ;-)
    Dikke knuf voor Bjork !
    Sisi en Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bjork,
    Heb net van Annemiek deze link doorgekregen omdat ik haar vroeg naar mijn broertjes en zusjes!
    Ik ben één van je zusjes: Tika, het teefje met het gouden bandje. Ik heb een hele leuke thuis gevonden, hier bij mijn gezin in België!
    Ik denk dat mijn baasje hier dikwijls gaat komen lezen hoe het met je gaat!
    Heel veel groetjes,
    Tika en haar baasje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Tika,

    Wat leuk om iets van je te horen! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe roedel. De mevrouw zegt dat het goed toeven is daar in België! Graag tot een volgende keer.
    Ferme poot van Bjork, je broer

    BeantwoordenVerwijderen