woensdag 26 oktober 2011

Balou

Omdat het goed voor me is om met andere honden te spelen, het best met vertrouwde honden, kwam Balou bij me op bezoek. Balou is de hond van het gezin van de zus van de mevrouw (is dit nog te volgen?).
Balou is lief met kinderen en ook met pups. Balou is een 'van alles wat hond', haar moeder is een kruising zwarte labrador en herder, haar vader een mix van nog meer verschillende honden.




25-09-2011 eerste ontmoeting

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat Balou en ik snel vrienden zijn geworden. Toen ze ons naast elkaar zagen bleek dat Balou net als ik een witte bles op de kop heeft, wit aan haar poten en een wit puntje aan de staart. Ook onze vachtkleur is hetzelfde.


04-10-2011


Balou is een hond die moeilijk alleen kan zijn en hoogsensitief is en ook hoogintelligent. Dat is niet altijd fijn voor Balou. Een gedragskundige op hondengebied is daarachter gekomen. Balou heeft het in het begin heel moeilijk gehad en heeft dat soms nog met de wereld om haar heen. Maar het gaat steeds beter met haar. Want wat blijkt, daar kwam de gedragskundige achter, Balou is een geweldige speurhond (in het bos speuren naar mensen, sleutels, in de grond verstopte etuis dat soort dingen). En sinds Balou regelmatig speurt en dus geestelijk moe wordt is ze rustiger. Van lang en veel wandelen wordt Balou ook moe maar dat is anders, dat is een lichamelijke moeheid.
Balou kan keihard rennen daar ben ik wel achter gekomen en ze schijnt ook van heel hoge muren te springen, zover ben ik nog lang niet. Als we elkaar zien, we gaan de ene keer bij Balou op bezoek in de stad en de andere keer komt Balou bij mij thuis, zijn we blij. We spelen. Balou is geduldig met me maar als ik te ver ga corrigeert ze me.



04-10-2011

Doordat Balou speurt is de meneer vanaf dat ik hier ben ook met mij gaan 'speuren'. In het begin lagen brokjes op makkelijke plaatsen en wees hij ze aan als ik het ze niet kon vinden. Nu ik groter ben verstopt hij ze op veel moeilijkere plekken. Eén keer geeft hij het commando: zoek! en als ik alles gevonden heb dan zegt hij (en dan beweegt hij zijn handen op een bepaalde manier): klaar! Ik vind het erg leuk om te doen. De meneer en de mevrouw zeggen dat ik wel een stofzuiger lijk als ik er op af ga zo veel geluid komt er uit mijn neus. In de tuin gebruikt de meneer andere brokjes dan binnen, omdat het buiten moeilijker is heeft hij voor buiten sterker ruikende brokjes. Als de meneer niet thuis is dan speurt de mevrouw met mij. Gek, ze legt de brokjes vaak op andere plekken dan de meneer.



24-10-2011

Balou kan goed delen. Ik mocht zomaar aan een bot van haar liggen knauwen. Balou en ik schelen precies, op de dag af, anderhalf jaar. Ik ben blij dat ik een hondenvriend heb!

24-10-2011

4 opmerkingen:

  1. Wat is het toch fijn om vrienden te hebben, zeker vrienden die hun botje met je willen delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bjork,
    Ik heb hier ook een vriendje: Jasco, een sheltie. Het is het hondje van de moeder van mijn mevrouw. Ik ga alle dagen even bij hem spelen en dan probeer ik altijd stiekem zijn botje af te nemen. Maar van Jasco mag dat...die laat dat zonder morren toe. Mijn mevrouw zegt wel altijd dat ik dat niet mag, maar dan geeft het baasje van Jasco gewoon een tweede botje en dan is het probleem dus opgelost.
    Leuk, hé? Vriendjes om mee te spelen!!!!
    Oh ja , broer, ben jij ook al een paar tandjes kwijt? Ik ben er al vier kwijt. Nu kunnen mijn grote tandjes beginnen groeien!
    Tot de volgende keer,
    een flinke poot van Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tika,

    Altijd het zelfde, meisjes lopen altijd voor! Nee, ik ben nog geen tandjes kwijt maar dat zal binnenkort wel gebeuren. Ik heb via Annemiek een foto van je gezien. Van de zusjes lijk je het meest op mij: lichte ogen, lichte neus, bles op je kop. Ik vind je een mooie zus! Knuffel van Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tika,

    Daar ben ik weer. Ik ben ook een tandje kwijt. Het begin is er zullen we maar zeggen!
    Fijn weekend gewenst. Bjork

    BeantwoordenVerwijderen