maandag 17 oktober 2011

Geluiden





'We noemen dit de dag van het geluid,' zei de mevrouw. Hoe het komt weet ze niet maar veel geluiden dienen zich aan. Geluiden die hier meestal niet te horen zijn. En ik reageer angstig op geluid. Dus goede oefendagen maar ik hoop vooral dat ik er ooit aan wen.
Stratenmakers die stenen slijpen, veel auto's en vrachtauto's door de straat, de vuilniswagen met een akelig piepje als hij achteruit rijdt. Tijdens een wandelingetje gakkende ganzen die overkwamen, de trein over de spoorbrug, boten. Fietsers met ratelende wielen, een skater. Een kettingzaag in de verte evenals een grasmaaier. Langdurig klokgelui bij de kerk in onze straat. Straaljagers, vliegtuigen en zelfs een deltavlieger, maar ook een helicopter. Ook toen ik 's avonds met de mevrouw ergens op bezoek was, was ik onrustig en schrok ik van elk nieuw geluid in dat huis, na een tijdje werd ik wat rustiger. Ik heb drie treetjes gelopen in de tuin daar.
De meneer en de mevrouw hebben gelezen dat pups tussen de 8e en 9e week erg gevoelig zijn. Daarom proberen ze de indrukken af te wisselen met stilte. Dat doen ze sowieso maar nu letten ze er extra op.
Gek, de ene dag vind ik de stofzuiger helemaal niet eng en de andere dag wel.






Wat wel leuk was was het oogsten van onze appels. Ik heb meegeholpen door er eentje op te eten. Ik rende er mee naar binnen maar ik mocht hem houden en heb hem in de tuin opgegeten. Een lekker Elstar appeltje. Heel veel appels hebben ze dit jaar. Overal waar ze naar toe gaan nemen ze appels voor de mensen mee.



Toen ik de volgende morgen opstond en ik de mevrouw aankeek begreep ze het meteen. Gelukkig. Ik had zin in een dagje helemaal niks doen! Luieren. En dat hebben we gedaan. Gewandeld op rustige momenten. Heel veel in de tuin gezeten. Lekker in de zon. Ik heb veel geslapen. Een prima dag wat mij betreft!

1 opmerking:

  1. Hey Bjork, ben jij ook al zo'n appeldief, je lijkt wel op je achterneef Enzo.

    BeantwoordenVerwijderen