vrijdag 25 november 2011

Tika, mijn zusje

Tika, 23-11-2011

Een paar weken geleden kwam de mevrouw enthousiast de trap afgerend. 'Moeten jullie nou toch eens horen', zei ze tegen de meneer en mij. 'Bjork, je zusje Tika heeft een reactie achter gelaten op je blog!'
En ja, dat vonden we alledrie heel bijzonder. In de weken die volgde dook Tika vaker op. Ze zette als het ware een spoor uit. En wij besloten dat spoor te volgen want we werden razend nieuwsgierig naar haar.
De vraag was hoe dit aan te pakken. Nou kreeg ik vorige week bij de cursus van de cursusleidster het compliment dat ik een goede speurder ben (ja, ja, weer met dat etui!) maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het de mevrouw was die het spoor oppikte. En wel door toedoen van het verenigingsblad. Ze herkende daarin de naam van de mevrouw van Tika. 'We schrijven een brief,' zei ze. Ik was het daar volledig mee eens, al wist ik niet wat een brief was.
De brief heb ik hoogstpersoonlijk samen met de mevrouw in de brievenbus gedaan. Dat is zo'n oranje ding met een gleuf er in. Als je daar wat in stopt, een brief weet ik nu, ratelt het. We staan daar wel vaker.
'Nu is het afwachten Bjork.' En hoewel Tika in een ander land woont (België) kregen we al heel snel een positieve reactie van haar. Met foto's!
'Wat lijken ze op elkaar', zeiden de meneer en mevrouw. Dat was al vroeg te zien (zie foto's onder het hoofdstukje 'Thuiskomen'). Maar nu nog hebben we op sommige foto's precies dezelfde uitdrukking.

Met dank aan de mevrouw van Tika en haar familie kan ik jullie foto's van de groei van Tika laten zien! Het is dan ook met trots en een snel kwispelende staart dat ik graag aan jullie voorstel: de lieve én mooie Tika. Mijn zusje!!!

10-09-2011

27-09-2011

08-10-2011

17-10-2011

23-10-2011

06-11-2011

03-11-2011

11-11-2011


Tika, 16-11-2011
Bjork, 20-11-2011


3 opmerkingen:

  1. Beste broer,
    Ik ben wel heel blij dat jouw mevrouw ons op het spoor gekomen is. Eigenlijk wou mijn mevrouw dat ook, maar blijkbaar is zij niet zo'n goede spoorzoekster als de jouwe; mijn complimenten!!!
    Mijn mevrouw schrok eerst even toen er een brief uit Nederland kwam, want ze kent niet zo heel heel mensen daar bij jullie. Maar ik zag aan de pretlichtjes in haar ogen dat het goed nieuws was: dat jij ook nieuwsgierig was naar mij! Ik ben dan ook zeer vereerd dat jij mij hier op jouw blog wil voorstellen aan al je volgers. Ik vind dat onze mevrouwen dat mooi geregeld hebben. Je hoort nog wel van me,
    Dikke knuffel van je zus, Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Tika, zusje van me,

    Ja, je staat er mooi op op de blog. Ik vond het erg leuk dat je dat wilde. En die mevrouwen van ons hadden hetzelfde idee; twee zielen één gedachte!Graag tot de volgende keer! Ferme knuffel van je broer, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bjork,
    Wat een leuke zus heb jij. Ze lijkt veel op jou.

    BeantwoordenVerwijderen