donderdag 1 november 2012

Verkennen 8

HEERLIJK HERFST




 
 
 
 
Toen het in de zomer een paar dagen verzengend heet was hoorde ik de mevrouw soms ineens zeggen:
"De herfst zal schitterend zijn" (naar de titel van een boek van
Jan Siebelink).  Er was een groot verlangen naar herfst in haar.
De meneer en ik houden ook van de herfst. Dus we genieten volop. Dit is ons seizoen!
 
 
 
 
 
 
 
 
'Voel je het Bjork', zei de mevrouw, 'het getintel in de lucht'.
 'Zie je de klaarheid van het licht'.
Ja, ik zie, voel en ruik het. Maar soms zie je ook helemaal niks. Dan hangt er nevel over de rivier en af en toe dichte mist. Geluiden worden dan gedempt en stilte overheerst.
 
 
 
 
We rennen door bladeren. We maken de tuin winterklaar.
Ze hadden gedacht dat ik een bladblazer eng zou vinden.
Niets is minder waar. Ik heb er evenveel plezier mee als met de maaimachine. Het ding blaast me van de sokken en ik vind dat lekker!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Het is een herfst die zowel heel zonnig is als heel koud. Maandag 22 oktober stonden we op de hei met 20 graden celcius en zaterdagochtend de 27ste liep ik met min 3 graden met de mevrouw langs de rivier.
 
 
 
 
  
 

 
 
Ook in mijn geliefde Tollerland is de herfst nu te zien.
De bomen kleuren licht en verliezen blad.
Charlotte, mijn mensenvriendinnetje, was meegegaan met de meneer en mij en daarom hadden we de frisbee meegenomen.
Als ik met de meneer en mevrouw ben wandelen we daar. Met Charlotte heb ik lekker gespeeld.
 
 
 
Charlotte gooit de frisbee
 
 
 
 
Ik haal hem op...
 
 
 
Tot ik er moe van ben...
 
 
Ik heb geboft. Mijn dorp wordt omringd door hei, water en bos.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
In ons bijkeukentje hangt op het prikbord een kaartje met wijsheden over het leven.
Tenminste, het zijn wijsheden die de mevrouw aanspreken.
Dit is er één van:
 
                                            ' Rake a big pile of leaves every fall
                               and jump in it with someone you love'
 
 
 
 En dat is precies wat we doen. Ik kan het iedereen aanraden!
 
 

 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Broer, Hier ben ik alweer. Vanmiddag zat ik nog 'live' bij jouw in de tuin, en nu zien we die mooie boom met rode bladeren onder, hier op de foto! Mijn bazinnetje heeft hem vanmiddag nog staan bewonderen, samen met jouw mevrouw.
    Ik vond het fijn om elkaar weer een keer te kunnen besnuffelen en om in onze eigen taal met elkaar bij te praten. Mijn bazinnetje begreep er niks van, zei ze me.
    Herfst is ook ons favoriete seizoen. Dus wij genieten mee, met volle teugen.
    Een hele dikke knuffel vanuit België.
    Je zusje, Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha zusje, Geweldig was het om je weer te zien. Jammer dat we zo ver van elkaar wonen maar dat is niets anders. Nu blijft het extra speciaal. De mevrouw had me verteld dat de herfst ook het favoriete seizoen is van jouw mevrouw. Wat dat betreft past onze vachtkleur goed in het plaatje! Dikke knuffel voor jou en je familie! Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Bjork,
    Ja, wij vinden de herfst ook heerlijk. Vind jij het ook zo leuk om achter de blaadjes aan te gaan, als die wegwaaien?
    Mooie foto's, vooral die van de mist boven het water.
    Groetjes van je neef uit Waddinxveen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Enzo,
    Ja, ik ren ook graag achter bladeren aan. Vooral die hele grote van de plataan vind ik erg leuk. De foto's van de mist is gemaakt door de meneer, ere wie ere toekomt! groeten terug, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen