dinsdag 1 januari 2013

Verkennen 9

EEN HEEL NIEUW JAAR OM TE VERKENNEN




Hoe mensen het aangeven dat er een nieuw jaar begint daar ben ik het niet mee eens. Wij honden en andere dieren zijn doodsbang. Niet alle honden weet ik, maar velen wel.
Voor wie het nog niet wist: op www.vuurwerkoverlast.nl kan men overlast melden. Er is een categorie 'stressvolle situatie voor dieren'. Overlast kan gemeld worden tot 3 januari a.s.waarna de meldingen aan de Tweede Kamer overhandigd worden. Het enige leuke aan de jaarwisseling was dat ik vannacht met de meneer op de bank heb geslapen.

Goed, een heel nieuw jaar om te verkennen. Ontdekkingen te doen. Leuke zaken te herhalen. En als het aan mij ligt vooral heel veel plezier maken! Ik wens dan ook iedereen het goede toe!







Hoe het er bij anderen aan toe gaat weet ik niet maar ik heb het vermoeden dat het zo ongeveer hetzelfde zal zijn als bij ons. In het weekend en als het kan door de week gaan we elders wandelen. De hei, het bos, Tollerland.











Maar op gewone doordeweekse dagen leggen we vaak dezelfde ronde af in onze wijk. En op die route komen we vaak dezelfde honden tegen. Waardoor mijn bovenstaande vermoeden bevestigd is.



Het is niet saai dezelfde ronde te lopen. Er hangen steeds nieuwe geuren. Ik weet precies wie wanneer waar geweest is en dat weten ze ook van mij. Wij honden vinden het prettig om dit soort informatie op te doen. Zie het als het lezen van de krant zoals mensen dat 's ochtends doen. De mensen worden via de krant op de hoogte gesteld van wat er is voorgevallen, wij honden houden het nieuws bij met onze neus.


Natuurlijk hebben we niet de hele tijd het fototoestel bij ons maar hier onder een aantal van de honden die ik vaak tegenkom op onze dagelijkse route. Sommige zijn gewoon passanten (we hebben niks met elkaar) en andere zijn vrienden.


Tay, 6 jaar







Snowy, 13 jaar vandaag op 1 januari!

 
 
Brûn, 5 maanden




Jutte, 6 jaar



Bo, 12 jaar



Enya en Djinie, 7 en 13 jaar. Ze komen uit een Duits asiel en bleken  Spaanse zwerfhonden.
Ze hebben allebei drie paspoorten!




Pukkie, 20 maanden



Quinzi, ruim 2,5 jaar




En in het bos.... Daar kom ik weer andere honden tegen!








Na de sneeuw kwam regen.


 


En steeg het water in de rivier.
Waar ik geen bezwaar tegen heb.
Natte poten vind ik lekker!






 
 
 
Wat ik de komende dagen ga doen na het vuurwerk geweld? Slapen! 
 
Bjork, 17 maanden



7 opmerkingen:

  1. Lieve broer van me, Wat was me dat allemaal vannacht. Je mag er zeker van zijn, het was verschrikkelijk. Ook hier in België dus. Ik ben nog steeds helemaal ondersteboven van al die knallen boven ons dak. Mijn baasjes waren superlief en ze hebben echt hun best gedaan om me af te leiden. Het meisje heeft me zelfs mee in haar bed genomen met luide muziek om de knallen te verdoezelen... Maar het mocht niet baten. Zelfs de biefstuk die ze me wilden geven, wilde ik niet hebben.
    Gelukkig ben ik vanmorgen wakker geworden en was de wereld weer min of meer normaal. Ik denk dat ik vandaag dus ook maar veel ga slapen.
    Lieve broer, ik hoop dat wij in dit nieuwe jaar weer samen gaan kunnen spelen. Ik heb al een hint aan mijn baasjes gegeven!
    Dikke knuffel, Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Tika,
    Erg hé dat vuurwerkgeweld. Ik heb het huis verdedigd. Ik ben schor van het blaffen. Buiten kon ik er wel tegen maar ze moeten niet aan ons huis komen. En het schijnt me een geld te kosten. Wij zouden wel weten wat we met dat geld zouden doen hé, meer losloopgebieden voor honden, zielige honden helpen, mensen die honger hebben geld geven en zo weet ik nog wel meer te verzinnen. Laten we deze week maar wat sudderen, erge stress blijft 6 dagen in een hondenlijf zitten. Dus rustig aan. Ik denk aan je. Lieve knuffel, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bjork,


    Ik heb je blog gezien en ik vind hem hartstikke leuk! Ik lees graag je verhalen over al je avonturen!
    Ik ben Figo, een toller puppy, ik ben nu 10 weekjes oud. Mijn kleinste vrouwtje vond je blog zo ontzettend leuk dat ze het ook leuk zou vinden als ik een blog had.
    Ze heeft een blog voor mij gemaakt, ze vind het erg leuk om te schrijven.


    Misschien vind je het leuk om ook eens af en toe een kijkje op mijn site te nemen, ik vertel hier wat ik allemaal beleef en plaats foto's!
    www.tollerfigo.blogspot.com


    Ik zie dat jij al heel groot bent en een hele brave jongen!
    Dat vind ik wel stoer, ik moet nog veel leren! Maar dat komt wel goed, ik ben nog heel klein en over twee weekjes begin ik met de puppycursus!


    Groetjes van je soortgenoot Figo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Figo,
    Naar aanleiding van bovenstaande heb ik op jouw blog een reactie geplaatst.
    Trouwens zo'n brave jongen ben ik niet hoor, ik hou van plezier maken en daar hoort ook bij dingen doen die niet mogen!

    Ferme poot, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi mijn vrouwtje heeft eindelijk geleerd om een reactie te geven op deze pagina. Ben jij ook zo blij dat de sneeuw verdwenen is. Want het deed zo'n pijn in mijn pootjes! Ik hoop je gauw weer te zien.
    Pootje, Tay

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tay,
    Mijn mevrouw noemt jouw altijd 'het hertje'. En ik snap best omdat je fragiel bent je die sneeuw niks vindt. Het zal voor jou flink ploegen zijn om daar doorheen te komen. Zelf ben ik gek op sneeuw maar ik houd niet van hitte. En dat vind jij misschien wel lekker! Zo is er voor ieder wat wils.
    Ferme poot, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Tay, Mijn mevrouw noemt jouw altijd 'het hertje'moet natuurlijk zijn .... noemt jou altijd.. etc.
    Groet, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen