zaterdag 15 december 2012

Van Alles Wat 3

Even Bijpraten





 
Het voordeel van 'Van Alles Wat' is dat ik me niet aan één onderwerp hoef te houden en we zo op deze manier even kunnen bijpraten.





De Wijze Hond:
Laatst vroeg iemand me hoe het toch met de 'Wijze Hond' ging. Ik had melding gedaan van de zomer dat ze heel erg ziek was. En besefte door deze vraag dat ik daar niet meer op teruggekomen ben.
Nou, ik kan vertellen dat 'de Wijze Hond' weer beter is. En geloof me, daar zag het van de zomer niet naar uit. Ze is nog niet helemaal de oude maar wel zo goed als. Gelukkig!



de Wijze Hond



Kindervriend:
In ons land verbleef een tijdje een oude man. Dat schijnt hij elk jaar te doen. Ik heb hem niet persoonlijk ontmoet maar heb hem wel regelmatig langs zien varen over de rivier. Zijn boot, steeds een andere, was versierd met vele vlaggetjes. De meneer en de mevrouw vertelden me dat de oude man op zijn eigen verjaardag cadeautjes geeft aan kinderen. Dat vind ik zeer fideel van de oude man.
Net als ik, vind hij kinderen blijkbaar erg leuk.
Waarom ik kinderen zo leuk vind? Ze lijken op honden. Uiterlijk niet natuurlijk maar van binnen wel. Jonge kinderen kijken, net als wij honden, niet naar hoe iemand er uit ziet. Het maakt ons niet uit of iemand mooi of lelijk is. Wat voor beroep iemand heeft en of de persoon ziek of gezond is. Honden en kinderen kijken rechtstreeks naar iemands 'hart'. Wij voelen of het een goed leuk persoon is.
Ik speel graag met kinderen en zij spelen graag met mij.














Een Bijzondere wandeling:
Het was een zondagmiddag. 'Kijk', zei de mevrouw, 'er trekt nevel op uit de tuin. Dat heb ik niet vaak gezien. Laten we naar de rivier gaan.' Het was het eind van de middag. 's Ochtends had het veel geregend. Bij de rivier gekomen zagen de meneer, de mevrouw en ik de nevel overal opkomen. Vanuit de velden en ook de rivier begon te dampen. Ik weet niet wat schoonheid is. Ik heb wel gevoel voor sfeer. Wat me opviel was dat de mensen die we tegenkwamen allemaal 'stil' waren. Ze praatten niet veel met elkaar. De mensen keken. En voelden zich opgenomen in een spookjesachtige sfeer van een bijzondere schoonheid die stil maakt. Ik liep los. Dat mag daar niet. Soms zijn we burgelijk ongehoorzaam. Het was fijn vrij te lopen terwijl alle mensen die we tegenkwamen dezelfde rust uitstraalden. Overweldigd waren door de schoonheid van de natuur. De foto's geven een impressie, niet meer dan dat maar ze geven een idee van een bijzondere wandeling.























De Kapper:
Mijn vriend Quinzi was op bezoek. Hij zag er keurig uit. Hij vertelde me dat hij bij de trimster was geweest. Ik keek de meneer en mevrouw vragend aan. 'Nee', zeiden ze, 'jij hoeft niet naar de kapper al zijn er misschien wel Tollers die dat doen. Wij borstelen je. We halen de bossage/wildgroei achter je oren weg. We zorgen dat het haar tussen je pootjes geknipt wordt (het wordt weer eens tijd). Af en toe plukken we de dode haren op je oren maar niet te vaak want we vinden dat je er dan erg braaf uit ziet; 'on Bjorks'. Quinzi heeft een andere vacht. Hij moet geplukt worden. Jij hebt gewoon de kapper aan huis.'  Tja....


Quinzi











'Bjork waar ben je?'
'In de huiskamer'
'Wat ben je aan het doen?'
'Gewoon, plezier aan het maken!'

















De eerste sneeuw...













Kerst inkopen



 
 
 


Omdat we sinds de zomervakantie nog maar 2 x per maand iets op het blog zetten (op de 1ste en rond de 15de van de maand) wil ik mijn volgers, al is het nog een beetje vroeg, alvast fijne feestdagen wensen en alle goeds voor het komend jaar. Mede namens de meneer en de mevrouw.
                                                                                                      BJORK






9 opmerkingen:

  1. Hallo Bjork,
    Jij begint ook al een aardig wijze blik te krijgen. Wat een eer dat ik op jouw blog sta. Het gaat inderdaad heel goed met mij. Vandaag mocht ik voor het eerst weer mee met de sociale wandeling. Ik heb heerlijk door het bos gerend. Mijn vrouwtje is erg blij, maar nog wel bang dat ik me teveel vermoei. Wat is jouw rivier mooi. Veel groeten en tot in het Nieuwe Jaar, Mazzel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mazzel,
    Heerlijk hé, weer rond rennen. Mijn aardig wijze blik heb ik mede aan jou te danken. Fijn dat je weer andere honden dingen kunt leren. Graag tot in het nieuwe jaar. Ferme poot, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve broer Bjork,
    Wat een leuke verhalen weer allemaal. We zijn in elk geval blij te horen dat het goed gaat met de wijze hond.

    Mijn vrouwtje zat weer weg te dromen bij de foto's van de rivier. Ze vindt het toch zo mooi bij jullie.

    Die vreemde meneer in het rood met zijn zwarte knechten, die ken ik ook. Hij legt blijkbaar grote afstanden af want hij is hier ook geweest en heeft voor de kinderen kadootjes gebracht. En elk keer dat hij komt, bakt mijn bazinnetje pepernoten... ik ben er dol op. Het zijn mijn nederlandse genen, lachte mijn mevrouw. Ik spring desnoods met vier poten op de tafel,... maar pepernoten die moet en zal ik te pakken krijgen.
    Het heeft hier ook gesneeuwd. Dat was heel leuk. Vooral het ijs op de plassen vind ik lekker. Ik spring het gewoon kapot, zodat ik stukken ijs kan opeten. Mijn baasjes vinden dat wel niet ok, maar ja.... ik doe af en toe gewoon mijn zin.

    Tot een volgende keer,
    Dikke knuffel van je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Tika,
    Het kwam door jou dat ik er achter kwam dat ik niks meer vermeld had over de Wijze Hond, je had het er over toen je laatst hier was.
    Ik doe zo als jij: ijs eten is lekker ook al mag dat dan niet. We zijn pubers en wij doen op zijn tijd gewoon onze zin! Lekkere knuffel, je broer Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Bjork,
    Leuk om weer wat van je te lezen en wat een mooie foto's. Jij mag dan misschien niet weten wat schoonheid is, jouw mevrouw en meneer weten die schoonheid goed vast te leggen met de camera.
    Goed om te lezen dat het goed gaat met de wijze hond.
    Wij wensen jou ook fijne Kerstdagen en alle goeds voor 2013.
    groetjes van de familie uit W'veen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om weer even "bij te lezen ". Wat fijn dat het weer goed gaat met de wijze hond ! Wat een mooie hond is het ook ! En de foto's van jullie wandeling zijn echt prachtig ! WAt is het mooi bij jullie ! Wees maar blij dat je in zo'n mooie omgeving woont, bofkont ;-)
    En inderdaad een beetje haar op je oren misstaat je niet hoor !
    Voor jou en je meneer en mevrouw ook hele fijne gezellige feestdagen gewenst !
    Dikke knuf uit Roosendaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Annemiek en Sisi,
    Mochten jullie eens in de buurt zijn....
    Lekkere knuffel, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Bjork, meneer en mevrouw,
    Ik wens jullie een Vrolijk Kerstfeest en een heel Gelukkig Nieuwjaar ! Veel dolle pret en snoepjes.....

    http://www.youtube.com/watch?v=1X_WyMJmoZE&feature=player_embedded

    Poedelpootje van Kirito ! en groetjes van de baasjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Kirito,
    Gister heb ik ook op jouw blog gekeken. Filmpje in kerstsfeer!
    Fijne dagen en de beste wensen voor jou en je mensenroedel.
    Ferme poot, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen