maandag 1 april 2013

Filmpje 8

RITUELEN

Bij een samenzijn ontstaan rituelen. Zo ook bij ons.



Boodschappen. Als de boodschappen binnen worden gebracht zit er één keer in de week ergens in de tas een botje voor me verstopt. Ik weet dat; het is een ritueel geworden. Normaal zit het botje diep in de tas en moet ik moeite doen het te pakken te krijgen. Deze keer was het een makkie; ik denk omdat ze er een filmpje van gemaakt hebben.




 


'Het radijsje moment'. De meneer en ik houden erg veel van radijsjes. Als er radijsjes in huis zijn dan ligt er altijd opeens eentje ergens in de keuken en soms komen ze ook uit de lucht vallen...





Wandel ritueel. Als de meneer en ik samen wandelen dan verstopt hij vaak iets lekkers in boomschors.
Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat!





Winters ritueel. Ik eet graag ijs en sneeuw. Dat is niet verstandig. Wij honden kunnen daar erg ziek van worden. Maar ik kan het niet laten. De mevrouw zegt dat het wel zal komen door mijn Zweedse vader. Er schijnt daar meer en langer sneeuw te liggen dan hier.
De verlokking van ijs:





Geen ritueel, maar ik kwam een leuk toller meisje tegen. Heerlijk met haar gespeeld! Wie weet kom ik haar vaker tegen en kan het zomaar zijn dat spelen met Isis een ritueel gaat worden!














Tot de volgende!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten