dinsdag 14 mei 2013

Tika, mijn zusje 5

EEN GEZELLIGE ZONDAG


Dat het zondag was dat kon ik horen. Er zijn dan minder geluiden, het is stil op straat. Toch was het duidelijk dat er iets stond te gebeuren. De meneer was  al vroeg aan het stofzuigen en de mevrouw stond in pannen te roeren. Zo af en toe keken ze op de klok."Daar komen ze", zeiden ze op een gegeven moment.
En daar waren ze dan. Tika, mijn zusje, en haar mensenroedel! Iedereen was blij elkaar weer te zien. Het was ondertussen al weer een half jaar geleden.



Tika is nog steeds leuk. Ze is een echt meisje. Rank. Naast haar ben ik een robuuste verschijning. En zo hoort het ook volgens de meneer en mevrouw.
Tika boft dat ze twee mensen kinderen om zich heen heeft want ik heb ontzettend lekker met ze gespeeld. Zoals bekend vind ik kinderen erg leuk. Met de jongen heb ik gevoetbald en was daarna gevloerd. Met het meisje heb ik lange knuffelsessies gehouden door de dag heen.





En Tika en ik? We hebben gespeeld. Botje geknauwd. Gezwommen. En natuurlijk hebben we weer 'bijgepraat'...
Deze geluiden maken zowel Tika als ik niet bij andere honden.





Hieronder een impressie van de dag in foto's:
Ik wilde Tika graag 'tollerland' laten zien:


Komt ze die auto nog uit of hoe zit dat...




Eindelijk samen op een voor mij zo geliefde plek

vooraan op de foto: Tika



Ja Tika, ik ben een jongetje


En jij een meisje!


 





Waar blijven de meneer en mevrouw van mij?


Tot slot nog even lekker gezwommen samen. De ene keer had Tika het flesje eerder te pakken en dan ik weer. Maar het was geen wedstrijdje; het ging om het samenzijn.

Achteraan op de foto Bjork, vooraan Tika















Ik heb het al eerder gezegd. Ik ben gek op zondagen...!
Meer lezen/kijken: www.tollertika.blogspot.com





2 opmerkingen:

  1. Dag Bjork,
    Het is heerlijk in Tollerland. Samen rennen door het gras, dijk op, dijk af... de wind in onze oren, lekker koekjes krijgen als we komen als ze ons roepen,... Wat kan een toller-leven toch mooi zijn!
    Wij hebben hier allemaal heimwee naar het Land van Bjork!

    Dikke knuffel,
    Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zoals jij met je zusje kan spelen. Hopelijk komt ze snel weer.
    En wat een mooie foto's!!! Een pluim voor de fotograaf.
    Groetjes van de baasjes van Enzo

    BeantwoordenVerwijderen