vrijdag 18 mei 2012

Tika, mijn zusje 3

EINDELIJK!



'Vandaag ontmoet je Tika, je zusje,' zei de mevrouw tegen me. En meteen daarop zei ze: 'Waarom kijk je nu zo onnozel? Dat heb je vaker sinds je in de pubertijd bent. Dan kijk je me aan alsof het woord 'zit' nieuw voor je is. Daar kun je niks aan doen hoor, dat hoort bij de pubertijd maar waarom kijk je me zo vreemd aan als ik opmerk dat je vandaag Tika ontmoet?'
De mevrouw en ik kunnen soms elkaars gedachten lezen. Dan staan we telepathisch met elkaar in contact. Niet de hele dag natuurlijk, maar soms ineens is het er. Zij denkt dan bijvoorbeeld: Bjork heeft al lang niet meer in een tulp gehapt, waarop ik onmiddellijk een hap neem uit een tulp.
Het was daarom dat ze ineens zei: ' Je hebt gelijk Bjork, het is een ontzettend domme opmerking van me dat je vandaag Tika ontmoet. Je kent Tika al langer dan je ons kent, jullie hebben samen jullie eerste stappen in het leven gezet. Vandaag word je met Tika herenigd. En nu echt, zonder poort er tussen zoals vorige keer (zie Tika, mijn zusje 2).'


Links Tika, rechts Bjork


Links Bjork, rechts Tika



Links Tika, rechts Bjork


Ik kan kort zijn. Het was een feestje! Een geweldige dag. Het weer werkte mee. Het was zonnig en niet te warm. We hebben gespeeld, zijn in het water geweest, hebben gerust en op het laatst hebben we met elkaar gepraat in geluiden. De meneren en mevrouwen hebben vol verwondering toe zitten kijken en luisteren terwijl Tika en ik met de bekken in en bij elkaar een soort taal met elkaar spraken.
De mensen hebben geen flauw idee wat we allemaal besproken hebben. En dat gaat ze ook niks aan. Dat is iets tussen Tika en mij!

Impressie van een heerlijke dag met mijn zusje Tika:


Voor het eerst samen te water



Zoekplaatje: Wie is wie?




En het wonder geschiedde: Tika heeft voor het eerst in haar leven gezwommen. En ver! Verder dan ik dat doe.
Zij ging helemaal kopje onder en ik ga maar tot mijn kop in het water. Ik ben dan ook mateloos trots op haar!





Droogrennen na het zwemmen:





Wederom: Wie is wie?




Links Tika, rechts Bjork


Weer bij mij thuis:

Wij kunnen ons zeer goed concentreren....


Lieve Tika



Stoere Bjork




Tika vindt mijn botje lekker....




En ik het botje van Tika...



Onze mevrouwen. Onafhankelijk van elkaar deden ze precies hetzelfde, ze hebben Tika en mij besnuffeld! Onafhankelijk van elkaar kwamen ze tot de conclusie dat Tika en ik precies hetzelfde ruiken. Voor zover het menselijk reukorgaan dat kan beoordelen, want dat stelt natuurlijk niks voor bij dat van ons!
Over ruiken gesproken. Mijn mevrouw had bedacht dat het leuk zou zijn voor Tika eens een lesje 'speuren' te krijgen. En ze heeft haar zus gevraagd dat te begeleiden. Tika vond het enerverend én ontspannend. Dat is namelijk één van de dingen die ze me vertelde toen de mensen zaten te luisteren naar de vreemde geluiden die we later op de avond maakten. Toen heb ik Tika ook kunnen vertellen dat speuren een hobby van me is. Ze vond het net als ik heel leuk om te doen.
Helaas mocht ik niet mee het bos in om te gaan speuren. Ik zou maar in de weg lopen zeiden ze... De meneer en ik zijn toen thuis gebleven, terwijl de meneer van Tika met drie vrouwen en Tika het bos in trok.

Tika heeft het etui gevonden en krijgt wat lekkers uit het etui als beloning


De Treat Tree, Tika speurt naar lekkers!








We zijn het er allemaal over eens. Dit is voor herhaling vatbaar!




Links Tika, rechts Bjork










3 opmerkingen:

  1. Hey Bjork,
    Je kan zien dat je genoten hebt van het bezoekje van je zus. Wat hebben jullie lekker gespeeld. Leuke foto's ook.
    Ik hoop dat je zus snel weer op bezoek komt.
    Groetjes uit Waddinxveen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve broer van me,
    Hoe gaat het met je? Ik heb gisteren onze Zus Kiwi en mams Nola ontmoet en ook de mevrouw van paps Denver. Ook de mevrouw waar we geboren zijn, heeft me komen begroeten. Allemaal bijzondere ontmoetingen. Maar ik vind jou toch het liefst van allemaal. Het is gek, maar ik mis je toch wel een beetje. Het lijkt net of ik me een beetje anders voel sinds we vorige week gespeeld hebben. Mijn mevrouw zegt het ook: 'het lijkt net of je je broer mist'.
    Ik geef je van hieruit een hele dikke knuffel en ik hoop echt dat we elkaar nog een keer zullen zien,
    je zus Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Tika, Natuurlijk zullen we elkaar weer ontmoeten. Die mevrouwen van ons zijn goed in dat soort dingen organiseren!Ik mis je ook omdat we zo leuk konden spelen maar ook gewoon samen konden liggen rusten. Het is fijn om met jou samen te zijn.
    Ik heb gehoord dat je de derde prijs hebt gewonnen bij het Tollerfestival! Gefeliciteerd daarmee, al verbaasde het me niet. Ik vind je ook mooi! Gek hé dat het nog niet eens een week geleden is dat we elkaar zagen, het lijkt al veel langer. Lekkere knuffel van Bjork, je trotse broer (waarmee ik bedoel: trots op jou!)

    BeantwoordenVerwijderen