vrijdag 11 mei 2012

Verkennen 5

VAN ALLES WAT

De meneer heeft vrij. Hij hoeft niet naar zijn werk. We hebben vakantie, vakantie thuis. Ik wist niet wat vakantie was. Dat weet ik nu wel. We slapen langer 's ochtends. We zijn meestal met z'n drietjes en dat vind ik fijn, ik heb het liefst dat we samenzijn. We gaan naar andere plekken dan gewoonlijk en werken wat in huis en tuin, kortom we doen waar we zin in hebben.

Zo heb ik een nieuwe zwemplek ontdekt en verkend. Misschien iets om mijn zusje Tika te laten zien als ze weer komt.













Er zijn mooie gebouwen maar er bestaat ook vergane glorie, wat eigenlijk leuker is om te verkennen:









De mevrouw wilde 'de bloemetjes buiten gaan zetten'.
Daarvoor moet je naar een tuincentrum of kwekerij. Omdat de meneer en mevrouw niet zeker wisten hoe ik me zou gedragen zijn we naar een kwekerij gegaan. Daar is het wat kleinschaliger en het is minder overdekt dan een tuincentrum. Ik heb waar ik kon markeringen aangebracht tegen de planten. Dat mocht niet. Toch, ik zweer het, stonden er veel planten die wij ook in de tuin hebben en daar mag ik wel tegen aan plassen. Vreemd!












Iedereen die mij kent of volgt weet dat ik doodsbang ben voor vrachtwagens. Bij de kwekerij stond een vrachtwagen. De vrachtwagen stond stil. Ik heb de vrachtwagen uit eigen beweging verkend en vond het spannend maar ook interessant. De meneer en de mevrouw zijn bevestigd in hun vermoeden dat ik niet bang ben voor de vrachtwagen zelf maar voor de geluiden die hij maakt. Ik ben niet bang voor geluiden van vliegtuigen, treinen, helicopters, speedboten e.d.




Ik heb ook over de laadklep gelopen!

Een andere verkenning die ik heb uitgevoerd heeft niets te doen met vakantie maar met mijn leeftijd. Ik ben nu bijna tien maanden. Een paar weken geleden heb ik een ontdekking gedaan. Achteraf kan ik me wel voor mijn kop slaan dat ik het niet eerder beseft heb. Ik heb ontdekt dat mijn beste kameraden, Balou en Ollie, meisjes honden (teefjes) zijn!!! Altijd ben ik in de veronderstelling geweest dat we gewoon hetzelfde waren maar dat is dus niet het geval. Ik was met Balou aan het spelen toen ik er achter kwam dat ze wel erg lekker rook. Balou en ik zitten altijd in elkaars bek een beetje te zoenen maar toen ik haar op een andere plek ging besnuffelen mocht dat even en toen kreeg ik een uitbrander! Ik wist niet wat me overkwam. Zou ze nu nooit meer met me willen spelen? Heel voorzichtig heb ik haar toen benaderd, de speelhouding aangenomen en nadat ze nog even 'nuffig' deed zijn we weer als vanouds gaan ravotten.


Balou





Ollie



Ook Sunny blijkt een meisje te zijn! Ze kwam even afscheid nemen voor ze weer naar Finland vertrok. Ik besnuffelde haar op een bepaalde plek en ik heb me toch op mijn  sodemieter gekregen! Een hele pluk haar uit mijn wang! Beduusd heb ik een kwartier onder de keukentafel gezeten. Niet wetend hoe dit aan te pakken. Sunny is een Griekse straathond geweest (zie de auto 2) en die is daardoor nogal fel.
Uiteindelijk zijn we, ik wel op mijn hoede, in de tuin weer gaan spelen.
Wat ik hier van leerde; benader de dames als een gentleman! En dat heb ik gister gedaan toen ik een loops teefje tegenkwam. Heel voorzichtig, constant oplettend op hoe ze op me reageerde, heb ik haar het hof gemaakt. En zij zag me wél zitten! Toch ging het feestje niet door, de mevrouw zei dat we maar eens verder moesten lopen. Dat hebben we gedaan, ik ben braaf meegegaan. De mevrouw zei dat ze trots op me was dat ik me zo 'vrouwvriendelijk' gedragen had.

Sunny


Vakantiegevoel:


spelen met mijn favoriete speeltje dat ik van Tika kreeg






Al vaker heb ik gezegd dat ik gek ben op zondagen. Nu kan ik er aan toevoegen dat vakantie hebben ook heel leuk is!



















3 opmerkingen:

  1. Lieve Broer,
    Wat leuk dat jullie nu vakantie hebben! Ik kan het me voorstellen dat je het fijn vindt. Ik vind het ook heel leuk als heel mijn roedel hier samen is. Als mijn mevrouw gaat werken, mis ik haar heel erg hard. Dan ga ik aan de deur liggen en wacht ik tot ze terug is. Als ze dan binnenkomt, storm ik naar haar toe en geef ik haar likjes waar ik maar kan en dan kwispel ik mijn staart er bijna af. Als ik haar dan zo zie, heb ik altijd het idee dat ze mij even hard gemist heeft.
    Wat een grote plas water hebben jullie daar ontdekt. Onlang hebben wij ook zoiets gezien en zei mijn mevrouw dat ik erin moest: 'kwestie van te oefenen als je met Bjork gaat zwemmen'. Ik ben er tot aan mijn buikje in geweest en ik vond het wel prettig. Spijtig genoeg ging het ineens heel diep, dus hebben we niet verder geprobeerd. Misschien dat ik met jou wel wat verder in het water durf. We zullen wel zien! Ik heb trouwens gehoord dat onze mevrouwen iets hebben afgesproken. Iets over dat samen spelen en zwemmen,... ik ben er nog niet achter wanneer het juist zal zijn, maar ik kijk er alvast naar uit. Niet aan je mevrouw vertellen dat ik het je heb verteld, hé?
    Dat was het dan, broer. Een hele dikke knuffel en hopelijk zien we elkaar heel snel!
    Je zus, Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tika, Ja, ik heb ook zoiets opgevangen dat we elkaar zullen zien. Maar ja, die dagen die de mensen noemen zeggen me niks. Ik zie je als ik je zie en hoop dat dat spoedig het geval zal zijn. Het is een mooie zwemplek waar ik je graag mee naar toe wil nemen! Fijn weekend en tot snel. Ferme poot van je broer, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bjork,
    Wat heerlijk dat jullie vakantie hebben. Het is inderdaad het leukste wat er is, de hele roedel bij elkaar. Je hebt trouwens een mooi zwemwatertje.
    Goed van jou, dat je zo dicht bij de vrachtauto durfde te komen.
    En ja,....meisjes, daar moet je voorzichtig mee om gaan. Maar gooi je charmes in de strijd, dat doe ik ook altijd, en het werkt!

    Groetjes Enzo

    BeantwoordenVerwijderen