donderdag 8 december 2011

Filmpje 3

Een jaar of zeven maar het kan ook negen zijn, de mevrouw is beter met woorden dan met getallen, kwam ze in een heemtuin elders een hond tegen. Een hond die ze meteen erg leuk vond. Nou kent de mevrouw heel wat hondenrassen maar dit soort was ze niet eerder tegengekomen. De mevrouw herkende er een retriever in en dacht aan een kruising. Maar omdat er mensen zijn die erg rasgevoelig zijn bracht ze haar vraag neutraal en zei: 'Wat een leuke hond heeft u, zo eentje heb ik nog nooit gezien.'(Dit horen wij overigens ook vaak.) De mensen vertelde haar dat het een Nova Scotia Duck
Tolling Retriever was.
Toen er hier sprake was van een hond was ze er trots op dat ze na zeven jaar (maar het kan dus ook negen jaar zijn) een deel van die lange, lange naam onthouden had. De meneer en de mevrouw waren in afwachting van mij en nooit meer na die eerste Toller had de mevrouw er eentje gezien.
Terwijl ze op mij zaten te wachten kwamen ze opeens Tollers tegen. Eentje ervan was Djezzie. Djezzie was nog klein toen de mevrouw hem ontmoette in de straat waar ik woon.
Toch een Toller in het dorp? Nee, het was een Toller die op bezoek was en dat vaker deed. Steeds sinds ik er ben heeft de mevrouw uitgekeken naar Djezzie. En wat denk je... Vandaag was het zover. Djezzie is bij me op bezoek geweest en we hebben meer dan lekker samen gespeeld!
Djezzie is 8 maanden oud.






4 opmerkingen:

  1. Hoi Broer Bjork,
    Wat leuk dat je een ras-genootje hebt ontmoet. Is toch wel een beetje speciaal, hé? Want ik kom onze soortgenootjes hier toch niet zoveel tegen. Eén keer was er een wandelclub die een wandeling door ons dorp had georganiseerd, en toen was er een toller aan het meewandelen. Mijn mevrouw heeft toen een hele tijd met de baasjes van die Toller aan het praten geweest.
    Weet je wat ik vind, lieve broer? Ik vind dat je groot wordt, als ik je zo zie op de foto's. Je wordt al een 'echte hond'. Je ziet er knap uit.
    Ik wens je nog veel speelplezier!
    Een ferme poot van je zus, Tika.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tika, Ja dat was zeker leuk spelen met een Toller. Ik zou willen dat je dichterbij woonde, konden ook wij samen spelen!
    Knuffel van Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sisi en Annemiek9 december 2011 om 22:06

    Tika heeft helemaal gelijk, Bjork is behoorlijk aan het groeien !
    Altijd leuk om een soortgenootje tegen te komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bjork,
    Wat ben jij al groot!
    Leuk dat je met een rasgenootje gespeeld hebt, die snappen tenminste heel goed hoe jij spelen wil.

    BeantwoordenVerwijderen