vrijdag 30 december 2011

Huis en Tuin 2

december 2011, tijdens een wandeling


'Hondenweer', mompelde de meneer laatst. Ik keek hem bevreemd aan. Het regende als een gek en door de harde wind kletterde het tegen de ramen. Omdat we aan de rivier zitten en de wind over de open vlakte komt kan het hier flink tekeer gaan.
'Gek eigenlijk', zei de mevrouw, 'je zegt ook een hondenleven, een hondenbaan, allemaal negatief gebruikt terwijl... En toen keek ze naar mij...




Mijn 'hondenleven' ziet er gelukkig niet beroerd uit. Slapen, beetje spelen, knuffelen, wandelen, oefeningetjes doen, eten, drinken etc. Wel voel ik me geroepen mijn steentje bij te dragen aan dit huishouden want ik ben de beroerdste niet en zo help ik waar ik kan mee in huis en tuin.

De tuin winterklaar maken:
oktober 2011




















De vloer droogmaken, stofzuigen neem ik bijna geheel voor mijn rekening:

december 2011

















De boodschappen uitpakken:

december 2011
december 2011























De meneer aanwijzingen geven hoe hij de zaken het best kan aanpakken:

december 2011



Momenteel hebben de mevrouw en ik een meningsverschil. Ik heb ontdekt dat het erg leuk is om bloembollen op te graven. Dat vindt ze niet zo erg geloof ik. Erger vindt ze het dat ik niet snap dat ik er niet van mag eten. Sommige bollen schijnen giftig te zijn. Ik hoorde haar tegen iemand zeggen: 'Ik kan toch geen honderden bloembollen uit gaan graven!'. Lijkt mij geen probeem, ik help wel... Maar tot mijn spijt staat er ineens gaas om mijn favoriete plek. Vandaar ons meningsverschil. Al moge het duidelijk zijn dat we allebei veel van onze tuin houden.

Tijdens de discussie

december 2011


Laatst, op een avond, liepen bij de mevrouw de tranen over de wangen. Van het lachen. Wat bleek, ze 'zapte' langs wat zenders maar zag niks op televisie wat haar interesseerde. Opeens kwam er iets in beeld wat mijn volledige aandacht trok. Er was een bal te zien, rennende mensen en af en toe hoorde ik een fluitsignaal. Rechtop op mijn kussen volgde ik het gebeuren. En de mevrouw maar lachen. De meneer kwam binnen en ze zei: 'Het is toch niet te geloven. We kijken nauwelijks televisie en hebben niets met voetbal, blijken we een hond te hebben die dat geweldig vindt... Ik heb zelfs met hem naar de nabeschouwingen zitten kijken!'

november 2011


Wat ik niet geloven kan is het volgende. Ik mag niet op de bank, ook al wil ik dat graag. Ik zit of lig dus op mijn kussen voor de bank. De mevrouw mag wel op de bank maar zit daar bijna nooit. Ze zit liever op een kussentje vóór de bank, op de grond! Wat voor mij gezellig is want ik eindig vaak bij haar op schoot met een botje, maar begrijpen... nee, begrijpen doe ik het niet!

eind december 2011

3 opmerkingen:

  1. Wat groeit Bjork toch hard, een knappe jongeman al hoor ! We hebben hier wel moeten lachen om het verhaaltje over de TV uitzending met de bal ;-)We zien het al voor ons !
    En wat kan hij goed meehelpen in de huishouding !
    Geweldig ! We kijken al weer uit naar de volgende verhalen van Bjork !
    Knuf uit Roosendaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Bjork,
    Wat knap dat je zoveel helpt in huis en tuin. Ik wil ook al eens helpen, maar meestal is dat alleen met het leegmaken van de prullenmand en het fijn-snipperen van papier en karton uit de papiermand. Gelukkig kan mijn mevrouw ermee lachen. En als ik iets te hevig help, maakt ze gewoon de manden leeg zodat ik even niets te doen heb.
    Dat van dat hondenweer is waar; mijn mevrouw heeft zich dat onlangs ook hardop afgevraagd. Het weer deed hier zo lelijk dat ze zei dat je er geen hond zou doorjagen; en toch noemen ze het hondenweer!?! We snappen er niks van. En een hondenleven heb ik ook al niet, want ik heb hier een heerlijk leventje. Ik sta bijna overal in het middelpunt van de belangstelling!
    Wij zijn toch maar twee gelukkige hondjes, hé Broer?
    Ik wens je nog veel plezier in huis en tuin en doe je mevrouw en meneer de groeten van mijn mevrouw en meneer!
    Veel liefs van je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Bjork,
    Ik hou ook van tv kijken, maar dan meer van kinderfilms. Pippi Langkous b.v., maar dat komt misschien wel, omdat die op mij vrouwtje lijkt.
    Groetjes van je neef uit Waddinxveen

    BeantwoordenVerwijderen