zondag 15 januari 2012

Huis en Tuin 3


We hebben het hogerop gezocht! Nee, we werden niet gedwongen, de rivier was buiten haar oevers maar de kelder is droog gebleven. Wat mij betreft mag het altijd hoog water zijn, of vaak. (De mevrouw kijkt me nu op een bepaalde manier aan) nou laat ik het dan zo zeggen: hoog water zoals het nu was (de mevrouw kijkt me nu lachend aan). Want o, wat heb ik genoten! Een waar paradijs! Eerst steeg de rivier en kon ik er zo uit drinken, toen overspoelde ze de plekken waar ik gewoon ben te wandelen. De mevrouw heeft kunststukjes uitgehaald om op droge plekken te blijven lopen terwijl ik door het water banjerde. Dat splets geluid dat mijn poten dan maken, is zo'n lekker geluid! Met de meneer ben ik door hoger water gegaan, maar niet hoger dan zijn laars is want hij had geen zin in natte voeten. Ook toen het water zich terugtrok was het geweldig. Wat er wel niet aanspoelt dan, de vreemdste dingen. Op een keer schrok de mevrouw hevig, dus toen ze 'los' zei deed ik dat maar. Later hoorde ik de mevrouw tegen de meneer zeggen: 'Bjork had een gloeilamp te pakken. Ik schrok me kapot, stel dat hij er in gebeten had..'
Nu is de rivier weer in haar bed gekropen maar er valt nog genoeg te jutten!


10-01-12






10-01-2012







Vanmorgen een leuke wandeling samen met mijn vriendinnen Balou en Ollie, heerlijk weer, lekker gespeeld en na afloop thuis alle drie op een botje liggen kauwen in de keuken, om daarna weer... ja, te gaan spelen. Daarna uren geslapen!






















Ik weet het niet. Op de een of andere manier hou ik van zondagen......!








7 opmerkingen:

  1. Hoi Bjork,
    Wow,...zoveel water. En mijn mevrouw zei dat het hier al zo erg was. Ik vond het hier ook leuk met al dat water dat in de weiden en grachten stond. Ik heb er tot mijn ellebogen in gestaan. Heerlijk... en dan maar steentjes of takjes opvissen.Ik was één keer zo vies dat ik niet binnen mocht van mijn mevrouw. Ze heeft toen de tuinslang genomen en mij eventjes een heel koude douche gegeven. De postbode moest lachen, die kwam net langs op dat moment. Nu mag ik voorlopig alleen nog in de beek als het water helder is.
    Maar nu is het toch eventjes goed geweest met al dat water. Wij hebben hier geduimd dat jullie kelder droog bleef. Gelukkig!!!!
    Ik wens je verder nog veel plezier met het jutten. Maar,lieve broer, wees een beetje voorzichtig hé! Niet alles wat je vindt, mag je zomaar in je mondje stoppen. Dat zegt mijn mevrouw ook altijd. Luister dus maar flink naar jouw mevrouw en meneer.
    Een dikke knuffel van je zusje, Tika
    PS En nog gefeliciteerd, hé broer. We zijn vandaag 6 maanden oud geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tika, Ja gaaf hé al dat water. Ik weet zeker dat jij er ook enorm van genoten zou hebben. Hadden we mooi samen kunnen banjeren en spelen! Het schijnt inderdaad zo te zijn dat we een half jaar zijn. Dat zegt me niks en jou ook niet vermoedelijk. Is weer iets van die mevrouwen en meneren van ons. Want wat is tijd. Dat ik groei merk ik natuurlijk wel, zomaar ineens kun je dan ergens bij waar je daarvoor veel moeite moest doen... Dag zusje van me, tot de volgende keer! Een lekkere knuffel van je broer Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sisi en Annemiek17 januari 2012 om 00:12

    Dag jongelui ;-) Leuk om te lezen dat jullie alletwee zo genoten heben van het water ! En jullie mevrouwen genieten er stiekum van mee hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he, dat water! Ik vind het ook heerlijk om door de plassen te rennen, maar mijn vrouwtje staat bij thuiskomst dan altijd klaar met een hele grote handdoek om mij weer droog te maken. In het begin vond ik dat niet leuk en probberde de handdoek af te pakken. Ik ben daar maar mee gestopt, want mijn vrouwtje wint toch altijd. Groetjes en poot van Enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Björk
    Ik zie op jou blog, dat jij ook geniet van de plek aan de Maas .
    Wij zijn echt bevoorrecht om bij onze baasjes te wonen.
    Lekker ravotten in de tuin en uitzicht op de schapen en af en toe een poes die voorbij loopt .
    Ik ben wel wat ouder dan jij,.ik ben zes jaar.
    Soms luister ik niet en ga gauw de tuin uit om effe op de gevaarlijke straat te kijken of er niets te verhapstukken valt
    Heb jij ook last van het gesnater van de eenden die zijn voor dag en douw
    bezig om met elkaar de
    liefde te bedrijven.
    Regelmatig gaat mijn baasje in de mand kijken of ze al een eitje gelegd hebben.
    Vandaag heeft het vrouwtje mijn pootjes gekamd ,dat vind ik geen lekker gevoel.
    Maar ja als je mooi wilt zijn, dan moet je niet piepen om z'n kam sessie.
    Ik ga zo slapen, na z'n drukke dag en al die grote menssen die er waren.
    Ze gebruiken mij ook als waakhond ,dat wilde ik nog effe kwijt.
    Een blafje van Jutte( ik ben een Golden Retriever), voor jou Björk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Jutte,

    Maar ik ken jou wel. Ik ben me een keer kapot geschrokken van je waakse geblaf toen ik langs je huis liep in het donker met de mevrouw. Ik was nog klein toen en was echt van je onder de indruk! We hebben inderdaad niks te klagen. Het is goed toeven hier langs de rivier. Vanavond een egel ontmoet, die kende ik nog niet. Vreemde verschijning!
    Ferme poot, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Björk.
    Die schapen die poepen wat af.
    Het is heerlijk om daar doorheen te rollen .
    Het vrouwtje wil dat liever niet .
    Ik wordt dan helemaal geborsteld en soms gewassen met badedas, dat ruikt niet lekker.
    Ik heb geen keus Björk ,dus ik laat het over mij heen komen.
    Vanmiddag ging het vrouwtje boodschappen doen en moest ik alleen thuisblijven.
    Ik kreeg n heerlijk botje ,daar kon ik op bijten.
    Hier in huis is ook nog een poes ,Saartje heet zij ,vrouwtje zegt dat ze 12 jaar is .
    De eenden in de tuin weten ook niet wat ze willen ,ze hebben nog geen eitje gelegd .
    Hopelijk heb ik n leuk weekend met veel aaitjes want dat vind ik erg fijn
    Een blafje van Jutte en een miauwtje van Saartje.

    BeantwoordenVerwijderen