zondag 26 februari 2012

Groei 3

De meneer sliep vanmorgen uit en de mevrouw en ik waren in de tuin. We hadden de kippen en de vogels gevoerd toen de mevrouw zei:' Nu jij en je broertjes en zusjes 16 februari zeven maanden zijn geworden, wilde ik even stilstaan bij 'groei'.
Ik moet zeggen, de meneer en mevrouw zijn niet dom. En ik ook niet. Maar dit vond ik een uitermate rare opmerking van de mevrouw. STILSTAAN bij GROEI. Dat is een tegenstelling. Stilstaan is niet bewegen, groei is in beweging zijn. Om haar dat duidelijk te maken heb ik geprobeerd het aan haar uit te leggen. Ik liep een paar passen en stond stil en keek haar aan, toen sprong ik tegen haar op om 'groei' uit te beelden. Dat deed ik een paar keer maar ze begreep me niet. We hadden te maken met een communicatie probleem. Al moest ze wel erg om me lachen. Ik heb het maar zo gelaten...

Wat mijn geestelijke groei betreft kan ik zeggen dat allerlei trucjes die ze toepasten niet meer opgaan.
Bijvoorbeeld, als ik iets te pakken had wat niet de bedoeling was leidden ze me af door bijvoorbeeld een speeltje in de andere hoek van de kamer te gooien waarna zij konden pakken waar ik mee bezig was. Dat lukt dus nu niet meer. Ik neem dat 'wat niet de bedoeling' is gewoon mee in mijn bek naar het afleidingsspeeltje. Ik ken het woord 'los' wel maar soms hoor ik het niet...!
Een ander voorbeeld is dat op de cursus gezegd is dat ze altijd, één jaar lang, na het commando 'kom', ze me met iets lekkers moeten belonen. Dat doen ze ook.
Maar soms ben ik in gedachten en loop zo het huis mee naar binnen zonder dat ze 'kom' hebben gezegd. En krijg ik niks. Gelukkig realiseer ik me dat snel en maak dat ik weer buiten kom en ga vlak voor de keukendeur zitten wachten totdat ze zeggen 'kom' en ik mijn beloning krijg wegens goed gedrag...
De mevrouw verslind boeken en tegenwoordig doe ik dat ook, zij het op andere wijze.

zover is het nog niet, maar de lente dient zich aan
Groei is momenteel overal om ons heen te zien. Als ik in de tuin ben, bekijk ik met verwondering wat er allemaal de grond uit komt.
Hadden we twee weken geleden nog te maken met sneeuwvlokjes, nu zijn daar de sneeuwklokjes!

Hieronder foto's van mijn zusjes Kiwi en Tika en mezelf:



                                                                              KIWI









                                                                       TIKA













BJORK











Na een lekkere wandeling is mijn witte bef nog een beetje modderig...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten