zaterdag 4 februari 2012

Verkennen 3

Vorige week ging de cursus door plotselinge omstandigheden niet door (alles is goed gekomen hoor!). We waren al bij het veld en het was daar dat Mats, mijn vriend van de cursus, en ik elkaar aankeken. Zou dit dan eindelijk een mogelijkheid zijn om elkaar te verkennen, want op de cursus mogen we niet met elkaar spelen. Gelukkig werden we begrepen en zo zijn Mats en ik samen gaan wandelen en spelen.
We gingen naar wat de meneer en mevrouw 'Tollerland' noemen. Het gebied waar ik graag ben met de dijken, zandpaden en sloten. Als er nog een meertje of zo was geweest zou het helemaal 'Tollerland' zijn.
Het was leuk om samen met Mats het gebied te verkennen en ook Mats op een andere manier dan aan de riem te leren kennen.
Mats is een Kooikerhondje. 28-01-2012









Vanmorgen startte de cursus met min 12.9 graden, toen we weer thuis waren was het min 8.9 graden.
Dit werd veroorzaakt door SNEEUW. Een voor mij nieuw natuurverschijnsel wat ik met groot enthousiasme verkend heb. Sneeuw schijnt met water te maken te hebben. Het smaakt goed, je kunt er prima in rollen, je kunt het op laten stuiven en het ligt lekker! Naar mijn mening dan, want het viel me bij de cursus op dat ik de enige was die er in ging liggen, de rest bleef op vier poten staan.

Foto's van de mezelf in de sneeuw gisteren:










Ik word gewoon helemaal wild van die sneeuw!


 






6 opmerkingen:

  1. Sisi en Annemiek4 februari 2012 om 21:13

    Dat is dan twee keer geluk hebben ;-)
    Eerst lekker wandelen en spelen met Mats en dan nog de grote verrassing : sneeuw !
    Je kan zo zien dat je er heerlijk van geniet ;-) Maar kijk uit met het opeten ervan, ik heb er wel eens een hond heel ziek van gehad.
    Geniet er nog maar goed van zolang de sneeuw er nog ligt !
    Knuffel van ons !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is toch bijna niets leukers dan spelen in de sneeuw.Groetjes uit een wit Waddinxveen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Broertje,
    Dat is me wat, hé? Eerst was er al dat water en nu is er 'sneeuw'. Ze weten ons wel bezig te houden. Ik ben gek op allebei: het water en de sneeuw. Daarnet wou ik in de beek gaan spelen, bleek ik over het water te kunnen lopen. Vreemd hoor! En glijden dat ik gedaan heb (en mijn mevrouw ook, als ik wat te hard aan de lijn trok, hihihi....zie je het voor je?)
    Vanmorgen in de cursus heb ik het geweldig gedaan, al zeg ik het zelf. Ik was ook de enige die wilde liggen in de sneeuw. We hebben in elk geval alle complimenten weer vrolijk in ontvangst genomen.
    Het enige wat ik op dit moment vreselijk vind, is al dat zout dat de mensen strooien om de straat sneeuwvrij te houden. Het prikt zo vreselijk aan mijn pootjes. Maar dan wrijft mijn mevrouw er snel wat sneeuw overheen en dan gaat het weer wat beter.
    Zo Broer, dat was het voor nu. Ik ga verder aan mijn mergpijpje knabbelen. Ik heb het verdiend, zei mijn mevrouw,
    Dikke knuffel van je zus Tika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Tika, Leuk hé al die vormen van water. Ik stond vanmorgen in 'Tollerland' ook opeens op ijs. Wilde wat drinken maar dat ging dus niet, de sloot was bevroren. Vond dat wel gaaf, je kunt echt een eind glijden. Mijn mevrouw heb ik ook al van een dijkje afgetrokken, ze ging vol onderuit en helemaal begrijpen deed ik het niet waarom ze daar ging liggen...
    Geniet maar lekker van de sneeuw en complimenten! Ferme poot van je broer Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooooh wat ben jij een mooie hond,die kop alleen al..
    ik denk een combi van lief en boefje..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste onbekende, de mevrouw zegt dat u gelijk hebt. Ik ben een combi van heel lief en heel ondeugend...! Groet, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen