vrijdag 27 april 2012

De Auto 2

SUNNY

De Vriend uit Finland is op bezoek geweest en met hem kwam Sunny.
Sunny is geen gewone hond, Sunny is een hond met een verhaal.


Sunny


De Vriend heeft Sunny een paar jaar geleden gevonden in Griekenland. Daar zwief Sunny door de straten. De Vriend heeft haar meegenomen en nu is Sunny geen zwerfhond meer maar een hond die door de bossen in Finland struint en op tijd haar eten en drinken krijgt en een eigen plek heeft om te slapen.
Door haar verleden kan Sunny een beetje 'bitcherig' zijn. Daarom zijn we eerst gaan wandelen zodat Sunny en ik elkaar konden leren kennen. Dat ging goed en daarna zijn we samen in de tuin gaan spelen.








Sunny heeft wel indruk op me gemaakt. Ik bedoel maar, ze verstaat een heleboel talen!
Natuurlijk spreekt en verstaat ze de hondentaal maar daarnaast verstaat ze Grieks, Fins, Engels en Nederlands. Want de Vriend komt van oorsprong uit Nederland maar woont al twintig jaar in Finland. Hij spreekt dan ook Nederlands met een accent. Dat deden de Belgen, de familie van mijn zusje Tika, ook.
Eigenlijk ben ik best wel internationaal bezig de laatste tijd want er zijn ook nog een Ier en een Spanjaard op bezoek geweest.
Ik geloof dat ik kan zeggen dat ik een beetje Engels versta. De Ier zei 'Sit' tegen me en omdat ik dat veel vond lijken op 'zit' ben ik maar gaan zitten. Toen zei hij ' Good fellow'. Wat 'fellow' betekent weet ik niet maar 'good' leek op 'goed' dus ik ben er van uitgegaan dat ik deed wat hij bedoelde.
Ik voel me prettig in internationaal gezeldschap, zowel van mens als dier, ik denk dat dat komt omdat ik zelf half Zweeds ben.
Toch wil ik graag een kanttekening maken. Waarom zo vraag ik me af doen mensen zo moeilijk? Ik bedoel maar, ik versta Sunny zonder enig probleem ook al komt ze uit Griekenland. Ik zie de meneer en de mevrouw dat niet doen als er hier een Griek aan de keukentafel zou zitten.



In het stukje 'de Auto' is te lezen dat ik toen ik klein was het niet zo had op auto's. Ondertussen heb ik in vier verschillende auto's gezeten, zonder enig probleem. Toen de Vriend en Sunny aankwamen wist ik niet wat ik zag. Ze hebben het goed voor elkaar die Finnen!
De auto waar Sunny mee kwam heeft luxe stoelen. Er is een bank en tafeltje in. Een keuken en sanitair. En ook nog een bed! Ik wist niet dat er zo iets bestond.
Onze auto steekt er maar povertjes bij af...


                                                            De Finse auto:









Onze auto:

Natuurlijk heb ik niets tegen de meneer en de mevrouw gezegd over het verschil in auto tussen die van ons en van de Vriend. Want ondertussen weet ik wel dat de auto me naar de leukste plekken brengt; de cursus, speurles, naar mijn vriendinnen Ollie en Balou en uiteraard naar





                                                          Mijn geliefde Tollerland!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten