vrijdag 13 april 2012

Tika, mijn zusje 2

DE NATUUR MOET ZIJN LOOP HEBBEN...



Tika

Zoals elke avond voor het slapen gaan kreeg ik een kus op mijn kop en toen zei de mevrouw iets geks:
'Morgen ga ik je zusje Tika zien.'
?????????????????????????????????
En ik dan, dacht ik, waarom mag ik mijn zusje niet zien...
De mevrouw zag mijn vragende blik en legde me uit:
Over bloemetjes en bijtjes
en jongetjes en meisjes.
Dat de natuur de natuur is en we daar geen invloed op kunnen uitoefenen.
Wat was het geval... Tika was voor het eerst loops geworden.
Dat hadden de mevrouwen niet bedacht toen ze tot het plan kwamen elkaar te zien om Tika en mij samen te laten spelen en zwemmen.
Nou zou ik Tika ongetwijfeld ook zonder loops te zijn, geweldig leuk vinden maar als ze ons nu samen lieten zou het een drama voor beiden worden.

Tika


En dus gingen de meneer en de mevrouw, zonder mij!, op bezoek in een vakantiehuisje waar Tika en haar familie verbleven om mijn zusje te zien. Ze gingen met bier uit onze streek weg en kwamen terug met Belgisch bier uit de streek waar Tika woont...



Mijn mevrouw met Tika



Tika heeft vakantie

Tika vindt het botje dat ze van Bjork kreeg lekker smaken


Thuisgekomen was de mevrouw helemaal vol van Tika. Aan de telefoon hoorde ik haar tegen mensen zeggen hoe lief Tika was, hoeveel rustiger dan ik, minder nieuwsgierig en minder onstuimig.
Ik kreeg er een beetje schrik van, ze zouden me toch niet in willen ruilen?
Toen hoorde ik haar zeggen dat Tika Tika is en ik Bjork en dat we uiterlijk erg op elkaar lijken en innerlijk minder maar dat het precies goed was dat Tika bij haar familie terecht was gekomen en ik bij de meneer en de mevrouw. Ik haalde opgelucht adem!
Toen ik naar de meneer keek las ik in zijn ogen dat hij voor geen goud ter wereld een andere hond dan mij, Bjork, wil. Ik kon gerustgesteld gaan slapen.

Bjork

De volgende dag kwamen ze de mevrouw van Tika bij ons afzetten en ontmoette ik de familie van Tika. De meneer van Tika en de twee kinderen gingen al snel weer weg omdat Tika in de auto zat.  De mevrouw van Tika heeft mijn mevrouw geleerd hoe ze weer een fatsoenlijk kereltje van me kan maken. Hoe ze mijn pootjes bij moet knippen, nou ja, de haren dan. En mijn oren moet plukken.
De meneer is 's middags gaan varen met de familie van Tika terwijl de mevrouw van Tika samen met Tika in het vakantiehuisje bleef.


Bjork pakt het cadeautje van Tika uit







De mevrouw van Tika geeft les in 'oren plukken'


Door het hek heen hebben Tika en ik elkaar besnuffeld. Wat een trieste vertoning, ontmoeting met een hek er tussen!











 

Donderdags is Tika in mijn voetsporen getreden.


Tika met haar mevrouw op de hei


Tika in de 'baai van Bjork'

Tika wil alles doen wat ik, Bjork, ook doe

Tika dromend aan de rivier 'volgende keer ga ik spelen met mijn broer Bjork'

Vrijdagochtend vroeg:


Afscheid nemen aan het hek



Ik heb Tika gezien en geroken maar blijf met één vraag zitten: wanneer zullen Tika en ik elkaar echt ontmoeten om samen te spelen?


Bjork







2 opmerkingen:

  1. Hey Bjork,
    Wat jammer dat jij je zusje nog niet echt hebt ontmoet, maar dat komt vast wel een keer. Jullie lijken wel heel erg op elkaar. Mooie foto van Tika. En... ik weet zeker dat jouw meneer en mevrouw, jou voor geen goud willen ruilen. Dus je kan rustig te slapen.
    Groet Enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Enzo,

    Ik weet het eigenlijk wel hoor, dat de meneer en mevrouw me niet willen missen. Maar ja soms, je slaat dan aan het piekeren, je kent het wel.
    Ze is een leukerd hé, dat zusje van me!
    Ferme poot, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen