zaterdag 10 maart 2012

Verkennen 4

WATERPRET

Wanneer ik voor het eerst kennis maakte met water weet ik niet meer. Het begon met een stroompje in het bos, geloof ik. Toen volgden sloten. Toen een "baai" in de rivier, vervolgens stroomde de rivier over en steeds opnieuw voel ik me heerlijk in het water!





Het hoort natuurlijk bij het type hond dat ik ben maar misschien heb je er ook honden bij die er minder plezier aan beleven dan ik.
Zowel alleen, als samen met andere honden, als er water te vinden is ben ik in mijn element!
Vanmorgen met mijn vriendinnen naar een meertje geweest, waterpret!




Wie het eerst bij de boei is...





nog nooit zo diep in het water geweest als vandaag, even met de poten los...


Ontmoeting met een Briard van 8 maanden









Ollie is 9 jaar en Balou is 2 jaar. Balou is een uitstekende zwemmer. Toen ze er pas mee begon hing haar staart op een dag helemaal slap naar beneden. Alleen het puntje kon ze nog bewegen. Naar de dierenarts. Wat bleek, Balou had spierpijn in haar staart van het vele zwemmen! De staart dient bij een hond als een soort 'roer'.



Elke hond wordt geboren met de hondentaal. Dit wordt verder uitgebouwd door de moederhond. Ik heb een goede moeder gehad! We hebben daarom besloten niet mee te doen met sociale wandelingen, misschien een keertje voor de lol om in een grotere groep te wandelen, maar het is niet nodig voor mij. Wel volg ik nog steeds speurlessen, daarover een andere keer meer...
Ik schijn de hondentaal goed te beheersen! Waarvan akte!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Bjork,
    Wat goed van jou, je hebt dus echt gezwommen. Ik ga graag in het water, maar met mijn poten los durf ik niet. Maar hier hebben we ook niet zo'n mooi watertje als bij jou. Hier heb je alleen maar vieze sloten.
    Poot Enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sisi en Annemiek22 maart 2012 om 23:55

    Hoi Bjork, wat is het mooi bij jullie ! Je boft maar hoor !
    Je moeder is echt een lieverd hoor ! Ze geeft altijd een goede opvoeding aan haar kinderen ;-)
    Groetjes van ons !

    BeantwoordenVerwijderen