vrijdag 30 maart 2012

Huis en Tuin 5

MIJN ZONNIGE ZONDAG

Gek, toen ik al meer dan een half jaar geleden poot zette over de drempel hier, was ik in de veronderstelling dat het mijn huis was. Nou ja, samen met de meneer en mevrouw...
Dat is ook zo dat het jouw huis is, zeggen ze, maar ondanks dat het ook jouw huis is betekent het niet dat je er alles in mag doen.
De mevrouw heeft het me uitgelegd. 'Stel, zei ze, dat ik gruwelijke zin krijg om een blouse van de meneer in stukjes te knippen dan weet ik zeker dat de meneer dat op zijn zachts gezegd niet leuk zal vinden. Of als de meneer ineens de neiging krijgt om een paar pagina's uit mijn boeken te scheuren om er vliegtuigjes van te vouwen dan weet de meneer dat ik echt boos op hem word.'
Ik heb het begrepen. Het wordt niet gewaardeerd als ik reepjes trek van het behang. Aan de plinten kauw of er met een boek vandoor ga.
Ze zijn trots op me, zeggen ze, want ze zien hoe ik mijn best doe om dat soort dingen te laten. Ik ga nog wel eens in de fout maar het komt stukken minder voor!
Verder nieuws: Ik heb een muis gevangen, ik weet wat een egel is en ik kwam toller Djezzie tegen. Djezzie is precies vier maanden ouder dan ik, ook een reu, en weet je wat.... Ik was maar een fractie kleiner dan hij. We zijn benieuw hoe groot ik ben als ik een jaar ben!

Hieronder een foto impressie van mijn zonnige zondag:

wakker worden

de kippen voeren


De meneer is ook wakker, even knuffelen


Ochtendwandeling met de mevrouw. Wat wij zoal tegenkwamen, naast wielrenners, kinderwagens en wandelaars:
(Een wandelaar maakte een opmerking over mij en aan de reactie van de mevrouw te merken vond ze dat de leukste opmerking tot nu toe:
 'Mevrouw, uw hond loopt niet, hij danst!!!')


Zo eentje/eendje zat er ook in onze tuin




Zij staan nu waar ik graag wandel...




 
Oplettendheid is soms vereist


Nader inspecteren....




 
Weer thuis voor onze poort

's Middags:


lekker in het gras, daar kun je me vaak vinden



De waterbak voor de vogels vullen met de tuinslang, héél leuk karweitje!

In het kippenhok dat ik samen met de meneer heb schoongemaakt





Het ziet er weer netjes uit!





Suus of Fien, ik kan die twee niet uit elkaar houden, is het met me eens






In de tuin werken met de mevrouw doe ik ook graag






Samen in de zon


'' Riep iemand me..."



Dutje


En daarna nog een paar baantjes trekken:












Ik heb het al eerder gezegd en blijf er bij: Ik ben gek op de zondag!











5 opmerkingen:

  1. Ha Jutte, Je had je reactie geplaatst bij 'Huis en Tuïn 3' en we zijn al bij 5. Ik weet niet hoe ik het hiernaar toe moet overbrengen.
    De mevrouw zegt dat je me niet op het idee moet brengen in de schapenpoep te gaan rollen want dat heb ik nog nooit gedaan. Ik vind het wel lekker smaken net als konijnenkeutels!
    Fijn weekend. Knuffel van Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve broer,
    Wat heb jij een leuke zondag gehad. Ziet er best wel gezellig uit.
    Moet je eens weten wat mij is overkomen: ik ben voor de eerste keer loops. Is me dat een ervaring!
    De eerste dagen was ik een beetje uit mijn normale doen. Het was een beetje raar. Ondertussen gaat het weer veel beter met me. Weet je wat ik een beetje vreemd vind: ineens willen alle reutjes uit de buurt naar mij toe komen. Mijn mevrouw en meneer houden me nu goed in het oog: het mannelijke gezelschap wordt niet echt geapprecieerd door mijn baasjes.
    Ach,...ik wil toch alleen maar spelen....
    Ik hoop dat deze periode weer snel voorbij gaat. Dan mag ik weer gewoon spelen met mijn reuen-vriendjes.
    Maar ja, 'het is de natuur', zegt mijn mevrouw. 'En de natuur, daar kan je niet tegenop. Daar moet je mee leven, ookal gooit ze roet in het eten' Wat mijn mevrouw daarmee bedoelt, dat begrijp ik niet. Misschien dat jouw mevrouw er wel wat van snapt.
    In elk geval; ik ben weer een hele ervaring rijker.
    Nog veel plezier daar, lieve broer!
    En tot de volgende keer,
    Een stevige poot van je zus, Tika.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Tika, Dat is ook wat loops! Geen idee wat het is en jou overkomt dat zomaar. Ik hoop dat je snel weer 'gewoon' bent en ook weer met reuen mag spelen. Deze zondag hebben we bezoek uit Finland, ook met een teefje er bij, niet loops als het mij vraagt. Mijn mevrouw snapt wat jouw mevrouw zegt, ze zal er nog wel eens op terug komen. Lieve knuffel, Bjork

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen wonder dat jij gek bent op zondag, het is een dag vol leuke dingen!
    Groetjes Enzo

    BeantwoordenVerwijderen